Problemen oplossen met de eaZylink installatie
Indien u nog problemen heeft met het gebruik van eaZylink, volg dan de onderstaande instructies.
Alles openen EaZylink installatie
Eerst download
eaZylink
en zie dat de installatie voltooid is.
Antivirus
Het is mogelijk dat uw antivirus de eaZylink installatie heeft geblokkeerd, zie in de instellingen van uw antivirus als u dit kan deblokkeren.
Hosts file
Tijdens de eaZyLink installatie, een configuratiebestand van uw systeem is automatisch aangepast. Dit bestand noemt de
hosts file en bevindt zich op de volgende locatie :
- Mac OS X : /etc/hosts
- Windows : c:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
Op Windows systemen, sommige antivirus / anti-malware applicaties kunnen deze aanpassing blokkeren. Een manuele interventie is dan nodig.
Gelieve de volgende stappen te volgen :
Windows 7
Windows 7/8/10
Open
Lokale schijf (C:) (de onderstaande afbeelding kan verschillen tussen verchillende Windows versies):
Rechts knop op de
hosts file en druk op
Eigenschappen
Read-only uitvinken en druk op
Toepassen
Wanneer deze optie gedeselecteerd is, moet u opnieuw eaZyLink installeren.
Kaartlezer
Zie dat de kaartlezer goed ingestoken is op uw computer.
Als het het geval is, dan is de driver misschien niet geinstalleerd, ga naar de website van de leverancier om de juiste driver voor uw Operating System te downloaden en te installeren.
U kunt de Zetes kaartlezers drivers hier vinden
http://www.belgeid.be/.
EID
Zie dat de kaart goed ingestoken is in de kaartlezer.
Uw installatie testen
Nadat u al de bonvende instructies heeft gevolgd, kunt u uw installatie testen door op de onderstaande knop te drukken.
Test uitvoeren
Verificatie van de eaZylink installatie.
De test van de eaZylink installatie is succesvol.
De test van de eaZylink installatie is succesvol, maar een update is nodig.
De communicatie met de eaZyLink service is mislukt.
Bezig met het lezen van de gegevens van uw EID.
Gegevens succesvol gelezen.
Het lezen van de gegevens van uw EID is mislukt, kijk na of uw EID goed ingesloten is in de kaartlezer, probeer opnieuw
Issue report