Problemen oplossen met de eaZylink installatie

Indien u nog problemen heeft met het gebruik van eaZylink, volg dan de onderstaande instructies.

Alles openen

EaZylink installatie
Antivirus
Het is mogelijk dat uw antivirus de eaZylink installatie heeft geblokkeerd, zie in de instellingen van uw antivirus als u dit kan deblokkeren.

Hosts file
Tijdens de eaZyLink installatie, een configuratiebestand van uw systeem is automatisch aangepast. Dit bestand noemt de hosts file en bevindt zich op de volgende locatie :
  • Mac OS X : /etc/hosts
  • Windows : c:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
Op Windows systemen, sommige antivirus / anti-malware applicaties kunnen deze aanpassing blokkeren. Een manuele interventie is dan nodig.
Gelieve de volgende stappen te volgen :

Windows 7

step1

Windows 8/10

step1
step1

Windows 7/8/10

Open Lokale schijf (C:) (de onderstaande afbeelding kan verschillen tussen verchillende Windows versies):step2
step3
step4
step5
step6
Rechts knop op de hosts file en druk op Eigenschappen
step7
Read-only uitvinken en druk op Toepassen
step8
Wanneer deze optie gedeselecteerd is, moet u opnieuw eaZyLink installeren.

Kaartlezer
Zie dat de kaartlezer goed ingestoken is op uw computer.
Als het het geval is, dan is de driver misschien niet geinstalleerd, ga naar de website van de leverancier om de juiste driver voor uw Operating System te downloaden en te installeren.
U kunt de Zetes kaartlezers drivers hier vinden http://www.belgeid.be/.

EID
Zie dat de kaart goed ingestoken is in de kaartlezer.

Uw installatie testen
Nadat u al de bonvende instructies heeft gevolgd, kunt u uw installatie testen door op de onderstaande knop te drukken.

Test uitvoeren

De test van de eaZylink installatie is succesvol, maar een update is nodig.

Bezig met het lezen van de gegevens van uw EID.

Gegevens succesvol gelezen.

Het lezen van de gegevens van uw EID is mislukt, kijk na of uw EID goed ingesloten is in de kaartlezer, probeer opnieuw

Issue report